Zjazd Rejonowy PCK w Płocku
W dniu 27 lutego 2012 r. w sali konferencyjnej Centrum Współpracy Organizacji Pozarządowych odbył się Zjazd Rejonowy PCK w Płocku. Dobiegła końca kadencja Zarządu Rejonowego Polskiego Czerwonego Krzyża wybranego na Zjeździe w dniu 9 czerwca 2009 r. Warto podkreślić, iż była to kadencja skrócona. W dniu 4 czerwca 2011 r. odbył się Nadzwyczajny Krajowy Zjazd Polskiego Czerwonego Krzyża, który przyjął nowy statut PCK. Statut ten został zatwierdzony Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 września 2011 r. W listopadzie i grudniu trwała kampania sprawozdawczo-wyborcza w jednostkach podstawowych.
W Zjeździe wzięli udział delegaci wybrani podczas zebrań sprawozdawczo - wyborczych w kołach PCK i klubach honorowych dawców krwi oraz ustępujące władze PCK.
Zjazd podsumował trzyletnią kadencję i wybrał nowe władze Oddziału Rejonowego Polskiego Czerwonego Krzyża w Płocku.
W skład nowego Zarządu Oddziału Rejonowego PCK w Płocku weszli:
Andrzej Burnat – Prezes Zarządu
Ewa Domosławska – Wiceprezes Zarządu
Jan Cybart – członek Zarządu
Hanna Jarzębowska – członek Zarządu
Bogusław Kosim – członek Zarządu
Do Rejonowej Komisji Rewizyjnej PCK wybrani zostali:
Adam Sijka – Przewodniczący
Maria Młotkowska – Sekretarz
Stanisław Ignaczak – członek
Delegatem na Okręgowy Zjazd Polskiego Czerwonego Krzyża w Warszawie wybrana została dr Marianna Cichocka.
Podczas Zjazdu dyskutowano m.in. na temat stworzenia lepszych warunków organizacyjnych i finansowych w Stowarzyszeniu do realizowania zadań statutowych, skutecznego promowania honorowego krwiodawstwa i zdrowego stylu życia, nauczania pierwszej pomocy, upowszechniania podstawowych zasad i wartości humanitarnych, międzynarodowego prawa humanitarnego, kształtowania postaw tolerancji i poszanowania ludzkiej godności, wzmocnienia zdolności Polskiego Czerwonego Krzyża do zaspakajania potrzeb społecznych i przygotowania do działania w razie klęsk i katastrof.
Zjazd przyjął Uchwałę Programową, która będzie realizowana przez płocką organizację czerwonokrzyską w okresie obecnej kadencji.